Handelsbetingelser
1. Generelt
Disse handelsbetingelser gælder for salg af produkter til forbrugere i Ariens netbutik.
Handelsbetingelserne udgør sammen med din ordre og vores ordrebekræftelse aftalen om købet. Forbrugerkøb er desuden reguleret af ufravigelige regler i blandt andet forbrugerkøbsloven, fortrydelsesretsloven, markedsføringsloven, persondataloven, e-handelsloven og kreditkøbsloven. For fuldstændige lovtekster, se https://lovdata.no/. Betingelserne i denne aftale skal ikke forstås som nogen begrænsning af disse lovbestemte rettigheder, men angiver parternes vigtigste rettigheder og forpligtelser for handelen.
2. Definition af parterne
Sælger er: IDÉ House of Brands AS, Stortorvet 10, 0155 OSLO, organisationsnr. NO 942 425 945 moms, Telefon: 23 31 01 80 og e-mail support@idegroup.no (herefter benævnt "IDÉ", "vi" eller "os").
Køber er: den person, der er angivet som køber i ordren (herefter benævnt "dig", "dig" og "din").
3. Ordre- og aftaleproces
Din ordre er bindende, når ordren er registreret hos os. Vi er også bundet af din ordre, hvis den ikke afviger fra det, vi tilbyder i vores online shop eller vores markedsføring. Du har fortsat ret til at fortryde købet i henhold til lov om fortrydelsesret, se aftalens pkt. 7.
4. Priser
Alle priser er ex. merværdiafgift. Den samlede pris for købet vil fremgå før bestilling og inkluderer alle udgifter forbundet med købet, såsom pakning, forsendelse og emballering.
Ved køb af varer gælder de priser, der er angivet for produkterne på Ariens nettbutik på bestillingsdagen. Eventuelle prisændringer, der sker efter ordretidspunktet, har ikke tilbagevirkende kraft.
Hvis der har været tryk- eller trykfejl i tilbud om produktpriser i annoncer mv. eller i netbutikken, der afviger mere end 15 procent fra den normale udsalgspris, kan IDÉ ensidigt ændre, slette eller afvise ordren. Dette gælder, selvom køber har modtaget en ordrebekræftelse. Sådanne fejl skal dog rettes af IDÉ inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget eller rapporteret til os.
5. Betaling
Fakturaen sendes til kunden på mail efter varerne er leveret. Betalingsbetingelser: Netto pr. 20 dage.
For privatpersoner kan købsprisen afregnes ved hjælp af de online betalingsmuligheder, der stilles til rådighed for onlinebutikken. Ved online betaling reserveres et beløb svarende til beløbet på bookingbekræftelsen. Når alle varer er afhentet og forsendelsen forlader vores lager, vil du blive opkrævet i henhold til den endelige total på din ordrebekræftelse.
6. Levering
Visse varer kan laves på bestilling. Det er at vi skal bestille produktet fra producenten eller fabrikken, hvor de så besøger en printer for at printe profil og mærker. Leveringer af bestilte varer vil derfor have længere leveringstid end varer på lager. Varer, der laves på bestilling, skal være tydeligt mærket på hvert produkt. Vi afhenter alle varer inden de sendes til den angivne leveringsadresse. Da reservationen af ordren har en udløbsdato, kan vi opkræve reservationen, når varerne er bekræftet afsendt fra producenten eller en tredjepart. Ved hurtig levering anbefales køb af lagervarer.
Lagervarer leveres med PostNord fra vores lager Flisa. Normal leveringstid er ca 5 hverdage afhængig af hvor varens leveringsdestination er.
7. Fortrydelsesret
Fortrydelsesloven giver dig ret til at fortryde købet. Fortrydelsesretten kræver, at du giver os besked herom senest 14 dage efter, at du har modtaget leverancen (fortrydelsesfristen).
Hvis du ikke har modtaget en fortrydelsesretsformular hverken i ordrebekræftelsen eller ved levering af produkterne, udløber fortrydelsesfristen 12 måneder efter udløbet af den oprindelige fortrydelsesfrist. Modtager du en fortrydelsesretsblanket inden for disse 12 måneder, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtog fortrydelsesretsblanketten.
For at fortrydelsesretten kan udnyttes, skal varen leveres til os i nogenlunde samme mængde og stand, som du modtog den. Hvis du anvender eller undersøger varen/varerne på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, og dette medfører, at varen forringes i værdi, kan vi fratrække et beløb svarende til nedsættelsen. i værdi fra købesummen, der skal refunderes.
Alle produkter skal returneres til os inden for rimelig tid. Enhver returforsendelse skal betales af køber. Køber bærer risikoen for at transportere varen tilbage til os.
Du vil modtage en fortrydelsesret formular med varerne. Du finder også en fortrydelsesretsblanket her i netbutikken.
Bestilte varer med logotryk kan ikke returneres.
8. Undersøkelse av produktene
Efter du har modtaget produkterne, bør du - så snart du har mulighed for det - tjekke om leveringen er i overensstemmelse med ordrebekræftelsen. Tjek om produkterne er blevet beskadiget under transporten, eller om produkterne på anden måde er defekte eller mangler. Hvis der opdages en fejl eller mangel, skal du inden for rimelig tid efter, at du har opdaget den, eller burde have opdaget den, på support@idegroup.no informere os om, at du ønsker at klage over varen. Fristen for annoncering er dog ikke længere end to måneder fra det tidspunkt, du opdagede manglen.
9. Ændring i købsbetingelserne
Vi forbeholder os retten til at ændre vilkårene i denne aftale med virkning for fremtidige køb.
10. Force majeure
Ingen af parterne er forpligtet til at opfylde aftalen eller pligten i medfør heraf, når opfyldelsen er forhindret af force majeure.